San Antonio-Marathon. - Reisverslag uit Marathon, Verenigde Staten van dirkenyvonne - WaarBenJij.nu San Antonio-Marathon. - Reisverslag uit Marathon, Verenigde Staten van dirkenyvonne - WaarBenJij.nu

San Antonio-Marathon.

Door: yvonne en Dirk

12 April 2012 | Verenigde Staten, Marathon

12 april. Om 8.15uur zijn we vertrokken uit San Antonio om naar Marathon te gaan nabij het ‘Big Bend NP’. Om 16.30uur reden we de RV campgrounds van Hotel Marathon op.
Het was vandaag eerst regenachtig maar warm. In Marathon was het heet n.l. nu nog 29gr C. (17.30uur) De tocht was voor een deel langs de Mexicaanse grens. Je zag veel grens politie, onderweg werden we gecontroleerd of we ook illegalen bij ons hadden en moesten we onze paspoorten laten zien. Ze hebben in deze streek veel last van grensoverstekende Mexicanen; voor hen is Amerika natuurlijk het land van melk en honig. Nou we zien het iets anders, ¼ is rijk tot superrijk, ¼ is een middengroep die het goed kan doen, maar je ziet zoveel armoe dat ik denk dat ½ gewoon erg arm is.
Onderweg met een Canadees echtpaar gesproken, die op de fiets Amerika verkennen. Zij woonden in een klein plaatsje (3000 inw.) waar ook veel Nederlanders wonen.
Dat is hier erg leuk, want eigenlijk iedereen wil wel een praatje met je maken.
Gisteren hebben gezellig zitten babbelen met 2 Braziliaanse werknemers van Exxon. Zij moesten naar Houston, waar hun directies zetelden. De vrouw was financieel medewerkster en de man was een olie technoloog. Vandaag hebben we zo’n 560km gereden over een uiterst saaie autoweg met nauwelijks verkeer.

• 13 April 2012 - 08:02

Lieuwe En Baukje:

Hallo daar goedemorgen als jullie wakker worden,heb het reisverslag gelezen wat een afstanden daar zeg.
    Jullie zijn al vroeg op pad iedere dag.
    wij zijn ook vroeg s'morgens zeven uur begin ik met mijn oefeningen en dan word Lieuwe ook wakker en springt gelijk uit bed,die loopt voor achten al. vandaag wat bewolkt en af en toe een klein regenbuitje.ik heb hallobuitenland.nl uitgedraaid om goedkoop te bellen maar dan moet ik wel jullie nr hebben van daar,het werkt niet met jullie ned mobiel nr. Hebben jullie een ander nr daar????? En wat een mooie foto's maken jullie. nou het ga jullie goed en geniet. groeten L en B

• 15 April 2012 - 00:25

DIRK EN YVONNE:

Mijn Ned. telefoon zoekt nog steeds naar een netwerk Maar aan bellen meot je niet beginnen als het niet dringend is want hier vandaan kost het $2 per minuut En op deze manier spreken we elkaar ook. We zitten in een zandstorm ramen en deuren dicht en harstikke warm BALEN Doei Mis jullie