Manitou Springs - Reisverslag uit Colorado Springs, Verenigde Staten van dirkenyvonne - WaarBenJij.nu Manitou Springs - Reisverslag uit Colorado Springs, Verenigde Staten van dirkenyvonne - WaarBenJij.nu

Manitou Springs

Door: yvonne en Dirk

23 April 2012 | Verenigde Staten, Colorado Springs

22 april, na een lekker nachtje slapen vertrokken om 9.15 uur vanaf de camping in Colorado Springs naar Manitou Springs , een half uurtje rijden , om vanaf daar met de ‘Pikes Peak Cog Railway’ naar een hoogte te gaan van 14,115ft of te wel 47166 meter.
Nou, dan zit je dus in de sneeuw en boven de boomgrens. Het treintje afgeladen vol, er kunnen 80 mensen in , doet er 1 uur en 20min. over. Het is mooi en ook wel een beetje eng hij stijgt op een gegeven moment 25 % .
Boven krijg je de gelegenheid om iets te nuttigen en foto’s te maken. Om 11.20 uur weer instappen voor de reis terug en die is nog enger. Hij is dan weer om 12.40uur terug en staan wij weer met beide benen op de grond. De volgende mensenmassa staat alweer klaar op in te stappen. Dit gaat het hele jaar door. Wat een belangstelling. Maar al met al een leuke morgen.

Aangekomen in Manitou Springs een hele gezellige en drukke stad, zoeken naar een parkeer plaats en dat is steeds weer een doffe ellende met die camper voor in de bebouwde kom is hij veel te groot. Maar wij vonden een plek, wat gedronken en gegeten en bovenal heerlijk in het zonnetje gezeten en ons verwonderd over alles wat langs komt rijden en lopen.
We zijn weer op de camping terug gekomen want in deze omgeving is nog wel wat meer te zien.
Het plan is dan ook om hiervandaan naar Denver te gaan om de camper in te leveren .

• 23 April 2012 - 22:00

Reina Kats:

lieve vrienden wat een belevenis mooie foto's Yvon en wat een hoogte had wel een vlieg willen zijn .dat gedeelte zijn we nooit geweest wel avontuurlijk je hebt zeker wel veel gerookt Yvon toen je eenmaal boven was met de trein .het er bijna weer op geniet nog van de laatste dagen gr aan Dirk lieve gr van ons PS goede reis naar huis doei Reina