Cultureel dagje Colorado Springs - Reisverslag uit Colorado Springs, Verenigde Staten van dirkenyvonne - WaarBenJij.nu Cultureel dagje Colorado Springs - Reisverslag uit Colorado Springs, Verenigde Staten van dirkenyvonne - WaarBenJij.nu

Cultureel dagje Colorado Springs

Door: yvonne en Dirk

24 April 2012 | Verenigde Staten, Colorado Springs

24 April. Vandaag nog steeds in Colorado Springs gebleven. Het was een erg leuke dag. Eerst naar de ‘Air Force Academy’ gereden en een glimp gezien van de luchtmacht officiers opleiding. Jaarlijks zijn er ca 1300 nieuwe cadetten, waarvan ca 15% vrouw. In de ‘Visitors Centres’ word in Amerika altijd een uitgebreid inzicht gegeven van wat er te zien is cq gebeurd. Ook bijna overal is er een schitterende film te zien; ook hier dus. We mochten maar een klein gedeelte van het immens grote complex zien, daar was ook een bijzondere en futuristische kerk. Het bovengedeelte was de Protestantse kerk met 1200 zitplaatsen en onder een Katholieke, Joodse en Boedistische kerk.

Vervolgens zijn we (Yvonne vooral) gaan shoppen. Ik was het daarna nogal ‘zat, maar we zijn toch nog naar het ‘USA Olympic Trainings Centre’ gereden en dat overtrof onze verwachtingen. Eerst een prachtige film daarna werden we rondgeleid door Michael Phelps, die zelf al 2 parolympische spelen (zwemmen) succesvol had meegedaan in Peking en Rome, nl 1 gouden - en 1 bronzen medaille had gewonnen. Hij was nu in training voor Londen. Hij heeft alle trainings faciliteiten laten zien, erg leuk dat zie je maar eens in je leven. Alles zoals het terrein (kostte $1), gebouwen en alle faciliteiten zijn gesponsord door het bedrijfsleven en particulieren. Er is overnachtings plaats voor 510 personen en een restaurant die met elke sport rekening houd met het vereiste voedsel, dus het aantal calorieën (sommige moesten zelfs 8000 cal. Per dag hebben).
Groeten Dirk en Yvonne

• 25 April 2012 - 06:56

Kitty.slot@home.nl:

......wat zien jullie veel...........en wat een "afschuwelijke" kerk hihihi. Inderdaad zoiets (wat jullie allemaal gezien hebben) zie je niet snel...ONTZETTEND LEUK !!!!!!!!!!! Het zit er alweer bijna op en volgens jullie verslagen hebben jullie een geslaagde vakantie gehad ??
    Liefs Kitty