San Antonio 'the River Walk' - Reisverslag uit San Antonio, Verenigde Staten van dirkenyvonne - WaarBenJij.nu San Antonio 'the River Walk' - Reisverslag uit San Antonio, Verenigde Staten van dirkenyvonne - WaarBenJij.nu

San Antonio 'the River Walk'

Door: yvonne en Dirk

11 April 2012 | Verenigde Staten, San Antonio

11 april. We zijn al vroeg naar San Antonio gegaan. Het bekendste deel van de stad is de ‘River Walk’.
De San Antonio River Walk (ook bekend als de 'Paseo del Río') is een netwerk van wandelpaden langs de oevers van de San Antonio rivier , een bezienswaardigheid onder de straten van het centrum van San Antonio. Het wordt begrensd door bars, winkels en restaurants, de River Walk is een belangrijk onderdeel van de stedelijke netwerk van de stad en een toeristische trekpleister op zich. Wat begon als een visie van een jonge architect, in 1929. Tegenwoordig is de River Walk een enorm succesvolle speciale straat voor voetgangers , een niveau lager dan de autowegen. De River Walk kronkelend onder en tussen bruggen door als twee parallelle trottoirs vol met restaurants en winkels, als 1 van de belangrijkste toeristische trekpleisters.Met een rondvaart bootje hebben we het hele traject gezien.

Het was vandaag een erg vochtige warmte; we waren er ca 10uur en zijn om ca 15.30uur weer naar de camper teruggegaan. We stonden op een schitterende parkeerplaats nabij het fenomeen The River Walk.
We waren moe, afgepeigerd maar voldaan, want het was iets wat we nog nooit gezien hadden. Het was zeer de moeite waard.
Dirk