Whitley naar San Antonio - Reisverslag uit San Antonio, Verenigde Staten van dirkenyvonne - WaarBenJij.nu Whitley naar San Antonio - Reisverslag uit San Antonio, Verenigde Staten van dirkenyvonne - WaarBenJij.nu

Whitley naar San Antonio

Door: yvonne en Dirk

10 April 2012 | Verenigde Staten, San Antonio

10 april. Vandaag zijn we van Whitley naar San Antonio (nog steeds in Texas) gereden. Dat was ca 385 km’s. We zijn om 8.15uur gaan rijden en met 3 tussenstops waren we 14uur op een erg mooie camping. Een hele verademing na zo’n gribus camping van gisteren.
Het is weer erg warm n.l. ca 28gr C.
Yvonne is een beetje aan het rommelen, wasjes aan het doen, bed buiten de deur voor te luchten; en dat allemaal omdat ze het warm heeft ????
De wegen zijn perfect, ondanks dat er veel aan de weg getimmerd word is er maar een enkele file nabij de grote steden zoals vandaag bij Austin (de hoofdstad van Texas). Verder zie je heel veel z.g.n. ‘Fly over’s’ zoals in Nederland in de buurt van Den Haag. Het is soms net een bos spaghetti.
Vandaag ook een goederentrein gezien met een oneindig lange reeks wagons. Die treinen blazen gedurig op hun hoorn, ook ’s nachts, wat nogal een kabaal geeft.
Onderweg zie je heel weing van de olie industrie waar Texas zo om bekend staat.Tot de Tweede Wereldoorlog was Texas een overwegend agrarisch gebied, met landbouw en veeteelt, en aardoliewinning als belangrijkste industrie. In 1926 was San Antonio de grootste stad, met meer dan 120 duizend inwoners.Na de Tweede Wereldoorlog is Texas sterk geïndustrialiseerd. De economie drijft rond 2000 op informatietechnologie, olie en gaswinning, energieopwekking en energiehandel, landbouw, en industrie.
Texas is na Alaska de grootste staat van de Verenigde Staten van Amerika in oppervlakte. Het is tevens de tweede staat in bevolking, na Californië. De afkorting van de "Lone Star State", zoals de bijnaam luidt, is TX. Het aantal inwoners bedraagt ongeveer 22 miljoen.
Morgen gaan we San Antonio onveilig maken. Vandaag is het verder rustdag.
Enkele reacties over de reis waarop een antwoord!
De reis is lang niet zo mooi als die van 3 jaar terug. Het is over het algemeen vlak gebied. Ik verwacht dat het anders word na morgen, dan gaan we naar Big Bend National Park en van daar uit naar het noorden. De route die ik oorspronkelijk had gehoopt te rijden, via Yellowstone Park was niet mogelijk; er vroor er nog 9 gr C. en vandaag nog –6 gr. Het is jammer. Dat is het weer voor vandaag. Dirk

• 11 April 2012 - 03:13

DIRK EN YVONNE:

Reina, de eer van de mooie stukjes komt Dirk toe Van hem krijg je er gelijk geschiedenis les bij Is ook nooit weg toch??
    groetjes yvonne

• 11 April 2012 - 07:29

Lieuwe En BAUKJE:

Mooi zonnig vandaag hier in Heeg fijne reisverslagen van jullie hier is niet veel nieuws kranten lezen en wat dagelijkse bezigheden zoals iedere dag.
    Voor mij nog niet fietsweer nog te koud.Prettige reis verder en geniet ervan.
    Groeten Len B

• 11 April 2012 - 07:39

Reina Kats:

goede morgen 11 April 9u30 lees net je mail heeft Dirk daar tijd voor hij moet nog rijden ook of zit jij ook wel eens acter het stuur Yvon? jullie zijn wel globetrotters maar wel leuk om te doen denk ik. jullie liggen natuurlijk nog op een oor maar ik ga zo naar de sportschool om een beetje soepel te blijven gr en tot de volgende keer reina ps Dirk bedank voor je geschiedenis is erg leerzaam doei