Marokko met de camper - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van dirkenyvonne - WaarBenJij.nu Marokko met de camper - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van dirkenyvonne - WaarBenJij.nu

Marokko met de camper

Door: Yvonne

03 Juni 2013 | Spanje, Sevilla

1-6-2013 Tarifa camping ‘Rio Jara’
We waren hier om 9 uur vanaf de boot eerst nog even langs de Lidl, dat was weer heerlijk je vertrouwde producten en weer varkensvlees.
Het was druk op de boot, bijna alle stoelen waren bezet. En een groot aantal koffers in het ruim waar ook de auto’s staan. Dat komt natuurlijk ook door de bussen want de mensen die daar in zitten moeten hun bagage er uit nemen.

2-6-2013
Vrije dag, heerlijk de camper een beetje schoon gemaakt en 2 wassen gedaan. Dan komt de verwennerij, want we hebben hier een douche die schoon is en warm en koud water heeft HEERLIJK. Verder lekker wat gelezen en geslapen en genoten van het mooie weer. Nog even naar het strand gelopen maar daar was weinig te doen te veel wind uit zee.

Marokko met de camper
3-6-2013 Tarifa camping ‘Rio Jara’ – Sevilla. 230km

Ook vandaag weer om de zelfde tijd weggereden dus 9 uur.
Een voorspoedige rit op een mooie weg zonder kuilen en bulten, met verkeer wat zich aan de regels houdt maar het was ook niet echt druk.
Hier ook weer velden met graan. Velden geel van de zonnebloemen, maar vlak. We zijn dan ook wel erg verwend met de mooie natuur in het Marokkaanse.
We staan hier op een groot parkeer terrein waar 30 campers mogen staan, de rest is voor bussen die de stad aan doen. We staan hier alleen als camperraar. Maar dat is deze reis niet voor het eerst.
Broodje gegeten en op naar de stad. Eerst even het station bekeken we staan daar naast. Heel modern en heel mooi.
Toen verder de stad in, we hebben heel wat af gelopen want om 5 uur waren we weer bij de camper. Het is een mooie stad met een mooie kathedraal waar ze druk mee bezig zijn hem op te knappen. Verder een paar mooie foto,s gemaakt maar bijna elke stad lijkt op de vorige of zijn we het een beetje moe??
Het was ook warm 34 gr.C toen we weg gingen en 38 gr.C toen we terug kwamen. Deze warmte is anders dan de Marokkaanse. Nu 20uur waait er een warm windje. We hebben ook een ander plaatsje als vanmiddag, de bussen komen binnen, die hebben toeristen af gezet in de stad en parkeren dan hier tot ze weer moeten worden op gehaald en wat denk je op dit inmense parkeer terrein waar wij nog lekker even buiten zitten bij de camper, zet een of andere domme chauffeur een bus voor onze neus neer zodat we de stoelen naar binnen moesten halen. Flauwe vent.

• 04 Juni 2013 - 21:11

Kitty:

mooie foto's

• 04 Juni 2013 - 21:54

Nely:

Hoi Dirk en Yvonne. Heerlijk een warme schone douche. Fijn dat jullie nog zo genieten. Hier deze week ook eindelijk mooi weer. De noordenwind is nog wel wat fris. Heb morgen vrij en donderdag op Romy passen. Als het weer zo blijft ga ik lekker even met haar naar de kinderboerderij.
    Groetjes van ons .