Little Rock - 'Crater of Diamond SP' - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van dirkenyvonne - WaarBenJij.nu Little Rock - 'Crater of Diamond SP' - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van dirkenyvonne - WaarBenJij.nu

Little Rock - 'Crater of Diamond SP'

Door: yvonne en Dirk

07 April 2012 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

7 april Allereerst iedereen die deze verslagen leest een Prettige paasdagen toegewenst. We hebben een doos met 18 eieren gekocht, dus wij kunnen er tegenaan.

Vandaag zijn we naar ‘Crater of Diamonds State Park’ gereden, nog steeds in Arkansas.
Na eerst nog een bezoek aan de ‘Little Rock Central High School’ waar in september 1957, negen African-American teenagers de ‘witte’ school probeerden binnen te gaan; na eerst nog twee mislukte pogingen onder bescherming van de politie, nu echter onder bescherming van de Arkansas National Guard Troops. Dit was het begin van de intergratie van de zwarten met de witten. Pas in 1968 was de laatste wet er door voor een volledige intergratie op alle gebied.
Het waren heel indrukwekkende beelden waar we wel even stil van werden. Het was heel dapper van die studenten om in een ongelooflijk vijandige omgeving naar een witte school te durven gaan. Zonder de bescherming van een heel peloton soldaten hadden ze het er niet levend van afgebracht.
Van de negen studenten zijn er nog acht in leven en hebben na verdere studies een goed bestaan opgebouwd.
Vandaag moesten we ook weer tanken. Die Ford slurpt 1 liter benzine op 2,1km. Om de 2 dagen moeten we ca 30 gallon tanken zo’n 115 liter !!!!!
Het State Park waar we nu staan heeft ook een interessante geschiedenis. Ene John Wesley Huddleston vond er in augustus 1906 de 1ste diamant. Het bleek dat het land een geërodeerde oude vulkaan krater is. Huddleston kocht de 160-acre groot McBrayer farm en zou geschiedenis schrijven, want hij vond op zijn land verschillende diamanten.
Huddleston verkocht zijn land voor $36,000. Hoewel Huddleston bekend werd als de "Diamond King," stief hij later na veel tegenslagen arm. Hij is begraven in ‘Japany Cemetery’, ongeveer 3 mile oost van de diamant mijn.
Nu mag iedereen in een aangegeven gebied graven en als er een diamant gevonden word, mag de vinder hem houden. Voor $10,00 mag je er zoeken. Gereedschap kun je huren. Leuk om met kinderen een middag zoet te brengen. Meer dan 28.000 diamanten zijn er sinds 1972 gevonden door park bezoekers.
De camping in het park is schitterend ingericht en heel erg stil.

• 08 April 2012 - 08:12

Lieuwe En Baukje:

Jullie ook fijne paasdagen het zonnetje schijnd hier mooi maar wel koud,krijg straks de Hagenesen hier voor een nacht,en chris komt met Renee ook eten.jullie zien wel veel mooie reis verslagen
    groetjes en nog veel plesier daar L en B.

• 08 April 2012 - 21:25

DIRK EN YVONNE:

Baukje en Lieuwe Leuk van jullie te lezen dus jullie lezen regelmatig ons reisverslag. Nou, daar doen we het voor.
    dus weer een drukke dag achter de rug voor jou Maar als je dit leest ben je de drukte alweer vergeten.
    Voor Ruurd wil ik wel even kijken maar geef hem weinig hoop Het moet er natuurlijk ook een beetje mooi uitzien.
    We doen jullie de hartelijke groeten D en Y

• 09 April 2012 - 11:23

Dirk En Marijke:

Jullie ook een vrolijke Paasdagen gewenst. Leuk.....diamanten zoeken in plaats van eieren.
    Vast wel leuk om in zo'n drukke agenda te mogen kijken van een oud president.
    Veel plezier verder en lekker genieten....volgens het scherm hebben jullie nog 19 dagen.

Groetjes Dirk en Marijke

• 09 April 2012 - 12:37

Reina Kats:

Lieve cruise vrienden jullie ook vrolijk Pasen gewenst het is hier koud en nat leuk zon reisverslag Yvon. Je had journaliste kunnen worden je hebt natuurlijk een TomTom we wensen jullie mooi weer en veel gezlligheid en tot de volgende etappe gr Reina uit Etten Leur

• 09 April 2012 - 21:11

Kitty.slot@home.nl:

.........jullie zien weer een hoop !!
    Hopelijk zijn die eieren "goed gevallen" hahaha. De paasdagen zitten er weer op, hier slecht weer gehad maar aan jullie reportage van de afgelopen dagen, in omstreken van Dallas, hebben jullie het ook niet getroffen met het "paas-weer"...
    Dikke knuffel Kitty